BEST WESTERN International, INC. PRIVACYBELEID VOOR CONSUMENTEN
Bijgewerkt en geldig vanaf Juni 2025
In dit beleid staat beschreven hoe Best Western International, Inc. en haar dochtermaatschappijen inclusief SureStay, Inc. (“BWI,” “wij” of “ons”) persoonsgegevens verzamelen, gebruiken en delen. Houd er rekening mee dat hotels en panden onder het merk Best Western® (“Gelicentieerde Hotels”) in het bezit zijn van en geëxploiteerd worden door onafhankelijke partijen en geen eigendom zijn van BWI, noch door BWI aangestuurd of beheerd worden. Daarnaast kunnen buiten de Verenigde Staten bedrijven die niet in het bezit van BWI zijn, soms toestemming hebben om het merk Best Western® te licentiëren. Hoewel deze bedrijven door BWI als “Aangeslotenen” worden aangemerkt, zijn ze noch ons bezit, noch sturen wij ze aan. Indien u informatie verstrekt aan een Gelicentieerd Hotel of aan een Aangeslotene, kunnen deze bedrijven hun eigen praktijken en beleid met betrekking tot privacy hebben.
U kunt een keuze maken uit diverse onderwerpen door de onderstaande opties aan te klikken:
Gebruik en verwerking van de informatie die wij verzamelen
Extra kennisgeving voor inwoners van de V.S.
Hoe wij persoonsgegevens beschermen
Hoe lang wij informatie bewaren
Landen waar de verwerking plaatsvindt
Applicaties van derden, websites en sociale media
Wijzigingen in dit Privacybeleid
Aankondiging van financiële stimulans
Gebruik en verwerking van de informatie die wij verzamelen
De volgende tabel geeft voorbeelden van het soort informatie dat wij in verschillende contexten van u verzamelen en hoe wij die informatie gebruiken.
Context |
Soorten informatie |
Voornaamste doel voor het verzamelen en verwerken van informatie |
---|---|---|
Reserveren van kamers |
Wij verzamelen uw contactgegevens, betalingsgegevens, reserveringsgegevens en accommodatievoorkeuren. Deze informatie wordt rechtstreeks van u verzameld wanneer u een kamer reserveert. In enkele gevallen verzamelen wij informatie over de gezondheid van een gast. Zo kan een gast op vrijwillige basis informatie verstrekken over een handicap in het kader van een verzoek om een bepaalde accommodatie. U bent verplicht deze informatie te verstrekken om een reservering te voltooien. Indien u ervoor kiest deze informatie niet te verstrekken, is het mogelijk dat wij uw aanvraag niet kunnen voltooien. |
Wij gebruiken uw informatie om aan onze contractuele verplichtingen te voldoen, uw verzoek om een reservering uit te voeren en om de nodige maatregelen voorafgaand aan deze verplichtingen te nemen. In sommige rechtsgebieden hebben wij uw informatie ook nodig om te voldoen aan wettelijke verplichtingen om informatie over gasten te verzamelen en te bewaren. Ook hebben wij een gerechtvaardigd belang bij het analyseren van trends en patronen bij gasten. In het zeldzame geval dat wij informatie verzamelen over de gezondheid van een gast wordt deze informatie uitsluitend verzameld om aan de behoeften van de gast te kunnen voldoen en wordt deze voor geen enkel ander doel gebruikt. |
Best Western Rewards® (“BWR®”) |
BWR is het loyaliteitsprogramma van Best Western. Wij verzamelen uw contact- gegevens, communicatievoorkeuren, reserveringsgeschiedenis, informatie over het inwisselen van uw punten en uw deelname aan loyaliteitsprogramma’s van partners. Er wordt informatie van u verzameld wanneer u zich aanmeldt voor BWR, punten inwisselt, een hotelreservering maakt, uw BWR-account bijwerkt of uw BWR-account aan een loyaliteitsprogramma van een partner koppelt. U bent verplicht deze informatie te verstrekken om deel te nemen aan BWR. Indien u ervoor kiest deze informatie niet te verstrekken, is het mogelijk dat wij u geen BWR-functionaliteiten kunnen bieden. |
Wij gebruiken uw informatie om aan onze contractuele verplichtingen jegens u te voldoen. Zo gebruiken wij de informatie om u in staat te stellen rewards, punten en tegoeden in verband met loyaliteitsprogramma’s te verdienen of in te wisselen. Ook hebben wij een gerechtvaardigd belang bij het aan u sturen van marketingmateriaal en het analyseren van trends en patronen bij de deelnemers aan ons rewardsprogramma. Voor de complete voorwaarden van het BWR- programma zie www.bestwesternrewards.com. |
Best Western Travel Card |
Wij verzamelen uw contactgegevens en betalingsgegevens wanneer u een Best Western Gift Card koopt. U bent verplicht deze gegevens te verstrekken om een aankoop te voltooien. Als u ervoor kiest deze informatie niet te verstrekken, kunnen wij uw aanvraag mogelijk niet voltooien. |
Wij gebruiken uw gegevens om onze contractuele verplichtingen aan u na te komen. Wij hebben ook een legitiem belang in marketing naar u toe en het analyseren van trends en patronen onder onze Best Western Gift Card houders. Voor de volledige Best Western Gift Card voorwaarden zie |
Cookies en First Party Tracking (“eigen” cookies) |
Wij gebruiken cookies en duidelijke GIFs. “Cookies” zijn kleine stukjes informatie die een website naar de harde schijf van een computer stuurt tijdens het bekijken van die website. In de meeste gevallen moet u deze informatie verstrekken. Indien u ervoor kiest first party cookies uit te schakelen, is het mogelijk dat de website niet correct functioneert. |
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het ervoor zorgen dat onze website efficiënt werkt en bij het analyseren van trends en patronen bij de bezoekers van onze website. |
Cookies en Third Party Tracking (cookies van derden) |
We nemen deel aan op gedrag gebaseerde reclame. Dit betekent dat een derde partij technologie gebruikt (bijv. een cookie) om informatie te verzamelen over uw gebruik van onze website, zodat zij op onze website of op andere websites reclame kunnen aanbieden over producten en services die zijn afgestemd op uw interesses. Het verstrekken van deze informatie is vrijwillig. U kunt ervoor kiezen om tracking door derden uit te schakelen via ons Privacy Preferences Center. |
Wij baseren het gebruik van tracking door derden, met inbegrip van gedragsadvertenties, op toestemming indien wettelijk vereist. |
Interconnectiviteit met e-mail |
Als u e-mail van ons ontvangt, gebruiken wij bepaalde hulpmiddelen om gegevens te verkrijgen met betrekking tot wanneer u onze boodschap opent, op links of banners daarin klikt of reserveringen maakt. Het verstrekken van deze informatie is vrijwillig. |
Wij hebben er legitiem belang bij te begrijpen hoe u omgaat met reserveringsbevestigingen. Wij baseren andere e-mailtracking op toestemming indien wettelijk vereist. |
Klantenservice |
Als u contact met ons opneemt in verband met een probleem, zullen wij om u te kunnen antwoorden uw naam en e-mailadres verzamelen, evenals eventuele andere content die u ons stuurt. Indien u ervoor kiest deze informatie niet te verstrekken, is het mogelijk dat wij u niet kunnen helpen met uw probleem of vraag. |
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het ontvangen en handelen op basis van de informatie die u ons verstrekt met betrekking tot problemen die u ondervindt. |
Mailinglijst |
Wanneer u zich (al dan niet door middel van opt-in) aanmeldt voor een van onze mailinglijsten, verzamelen wij uw e-mailadres of postadres. Indien u ervoor kiest deze informatie niet te verstrekken, is het mogelijk dat wij u de gevraagde communicatie niet kunnen toesturen. |
Wij delen informatie over onze producten en diensten of de producten en diensten van andere bedrijven, als u toestemming geeft voor het ontvangen van die informatie. Ook hebben wij een gerechtvaardigd belang bij het met u delen van informatie over onze diensten en die van onze partners. |
Mobiele apparaten |
Wij verzamelen informatie van uw mobiele apparaat, zoals unieke identificerende informatie die vanaf uw apparaat wordt verstuurd wanneer u onze websites of applicaties bezoekt. In de meeste gevallen bent u verplicht deze informatie te verstrekken. Indien u ervoor kiest deze informatie niet te verstrekken, is het mogelijk dat de mobiele website en app niet correct functioneren. |
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het identificeren van unieke bezoekers en het begrijpen van de interactie van gebruikers met ons op hun mobiele apparaten. |
Promotie van partners |
Wij verzamelen informatie die u verstrekt in het kader van co-branded promoties met andere bedrijven. Zo verzamelen wij informatie als u zich aanmeldt voor een co-branded creditcard van Best Western. Het verstrekken van deze informatie is vrijwillig, maar houd er rekening mee dat wij u bepaalde producten of diensten mogelijk niet kunnen leveren als u ervoor kiest deze informatie niet te verstrekken. |
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het houden van onze promoties. Dit belang omvat het delen van uw informatie met onze partners om o.a. vast te kunnen stellen of u in aanmerking komt voor een promotie. |
Nauwkeurige geolocatie | Wanneer u informatie over hotels aanvraagt op basis van uw exacte geolocatie, verwerken we deze informatie vanaf uw mobiele apparaat. | We verzamelen deze informatie op basis van uw toestemming. |
Enquêtes |
Wanneer u aan een enquête deelneemt, verzamelen wij informatie die u door middel van de enquête verstrekt. Het verstrekken van deze informatie is vrijwillig. |
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het begrijpen van uw mening en het verzamelen van informatie die relevant is voor onze organisatie om onze diensten te verbeteren. |
Sweepstakes of wedstrijden |
Wanneer u deelneemt aan een sweepstakes, promotie of winactie, verzamelen we informatie over u, waaronder contactgegevens om u op de hoogte te stellen als u bent geselecteerd. Het verstrekken van deze informatie is vrijwillig. |
We hebben een legitiem belang bij het organiseren van sweepstakes, promoties en winacties. In sommige gevallen zijn we ook wettelijk verplicht om informatie te verzamelen over degenen die meedoen aan onze sweepstakes, promoties of winacties, en we hebben er een legitiem belang bij om aan deze wetten te voldoen. |
Interactie met de website |
We gebruiken technologie om bij te houden hoe u onze website gebruikt. Hierbij kan het gaan om de links waarop u klikt of informatie die u in onze online formulieren invoert. Het verstrekken van deze informatie is vrijwillig. U kunt ervoor kiezen om tracking door derden uit te schakelen via ons Privacy Preferences Center. |
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het begrijpen van uw interactie met onze website om deze te kunnen verbeteren en uw voorkeuren en interesses te begrijpen, zodat wij die aanbiedingen kunnen selecteren die u zeer nuttig zou kunnen vinden. |
Weblogs |
Wij verzamelen informatie, waaronder het type van uw browser, besturingssysteem, Internet Protocol (IP)-adres (een nummer dat automatisch aan een computer wordt toegekend wanneer gebruikgemaakt wordt van het internet), domeinnaam, klikgedrag, doorverwijzende website, en/of een datum- en tijdstempel voor bezoekers. In de meeste gevallen bent u verplicht deze informatie te verstrekken. Indien u ervoor kiest deze informatie niet te verstrekken, is het mogelijk dat de mobiele website en app niet correct functioneren. |
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het monitoren van onze netwerken en de bezoekers aan onze websites. Dit helpt ons onder andere om te begrijpen welke dienst van ons het populairst is. |
Toegang tot WiFi |
Hoewel we geen WiFi-netwerken aanbieden in Gelicentieerde Hotels, bieden wij wel toegang tot WiFi in kantoren van BWI (zoals ons hoofdkantoor). Wij verzamelen informatie over de personen die zich toegang verschaffen tot deze WiFi-netwerken. Indien u toegang wenst tot de WiFi-netwerken is het verstrekken van deze informatie vereist. |
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het aanbieden van WiFi-netwerken en bij het verzamelen van informatie met het oog op fraude en beveiliging. |
Kandidaten voor een baan |
Als u bij ons solliciteert, verzamelen wij informatie die nodig is om uw sollicitatie te beoordelen. Indien u ervoor kiest ons de gevraagde informatie niet te verstrekken, kunnen wij uw sollicitatie mogelijk niet in behandeling nemen. |
Wij gebruiken informatie over toekomstige werknemers in verband met onze wettelijke verplichtingen en ons legitiem belang bij de evaluatie van kandidaten. |
Als u zich in Canada of India bevindt, is onze wettelijke basis voor de verwerking van uw gegevens over het algemeen toestemming. Als u specifieke informatie wilt over onze rechtsgrondslag voor de verwerking in deze rechtsgebieden, neem dan contact met ons op zoals aangegeven in het gedeelte "Contact".
Extra kennisgeving voor inwoners van de VS.
Sommige rechtsgebieden vereisen dat we de categorieën persoonlijke gegevens beschrijven die we verzamelen, openbaar maken voor zakelijke doeleinden en delen met derden. Naast de ontvangers die hieronder worden genoemd, kunnen we alle categorieën persoonlijke gegevens die we verzamelen bekendmaken aan onze filialen en dochterondernemingen, overheidsinstanties die nodig kunnen zijn om de wet na te leven of illegale activiteiten te voorkomen, en professionele dienstverleners (zoals accountants en advocatenkantoren). We "verkopen" uw persoonlijke gegevens niet voor geld. Zoals elders in dit Privacybeleid wordt besproken, gebruiken we cookies en vergelijkbare traceringstechnologieën ten behoeve van gerichte reclame.
Categories of Personal Information That We Collect |
Categories of Third Parties to Whom We May Disclose Personal Information for Business Purpose |
Identificatiemiddelen - zoals naam, postadres, telefoonnummer, unieke persoonlijke identificatiecode, online identificatiecode, internetprotocol (IP)-adres, apparaat-ID, e-mailadres, accountnaam, handtekening of andere soortgelijke identificatiemiddelen. Commerciële informatie - zoals informatie over gekochte, verkregen of overwogen diensten of andere aankoop- of consumptiegeschiedenis of -tendensen. |
|
Geolocatiegegevens - zoals de exacte fysieke locatie. Conclusies getrokken uit de vermelde informatie Netwerkactiviteitgegevens - informatie over internet- of andere elektronische netwerkactiviteiten, zoals browsergeschiedenis, zoekgeschiedenis en informatie over de interactie van een persoon met een internetwebsite, -toepassing of -advertentie. |
|
Overheidsidentificatoren - zoals rijbewijsnummer of paspoortnummer. Financiële informatie - zoals creditcard- of bankpasnummer. Medische informatie - zoals informatie over de mentale of fysieke toestand van een persoon. |
|
Elektronische en zintuiglijke gegevens - zoals audio, elektronische, visuele, thermische, olfactorische of soortgelijke informatie (bijv. foto's, een opname van een klantenservicegesprek, beveiligingsvideobewakingsbeelden). |
|
In sommige gevallen kunnen we identifiers, commerciële informatie, geolocatie informatie, netwerk activiteitsgegevens en inzichten voor gedragsgerichte advertentie doeleinden delen met advertentienetwerken.
We kunnen de volgende categorieën gevoelige persoonlijke gegevens verzamelen: (1) rijbewijs-, staatsidentificatie- en/of paspoortnummer; (2) inloggegevens voor accounts in combinatie met een wachtwoord (bijv. pincode); en (3) nauwkeurige geolocatiegegevens. Deze informatie wordt verzameld om reserveringen en transacties te verwerken, aan de wet te voldoen, ons bedrijf te beheren en/of u diensten te verlenen. Merk op dat we gevoelige persoonlijke gegevens niet gebruiken voor doeleinden die niet worden genoemd in de California Privacy Rights Act Section 1798.121 en vergelijkbare bepalingen in andere privacywetten. We "verkopen" of "delen" geen gevoelige persoonlijke gegevens ten behoeve van cross-context gedragsadvertenties.
Naast de informatie die wij rechtstreeks van u verzamelen kunnen wij ook informatie over u verkrijgen uit andere bronnen, waaronder zakenpartners, Aangeslotenen of algemeen beschikbare bronnen. Als u bijvoorbeeld een reservering maakt bij een van onze Gelicentieerde Hotels, stuurt dat hotel deze informatie aan ons door in het kader van ons gerechtvaardigd belang bij, onder andere, het hebben van een wereldwijd reserveringssysteem en het verlenen van klantenservice en ondersteuning.
Naast de doelen en het gebruik als hierboven beschreven gebruiken wij informatie op de volgende manieren:
- Voor interne administratieve doeleinden en om onze relaties te beheren.
- Voor het uitvoeren van analyses.
- Om uw identiteit te kunnen vaststellen wanneer u onze websites of Gelicentieerde Hotels bezoekt.
- Om diensten aan u te kunnen verlenen en onze diensten en het productenaanbod te verbeteren.
- Om te kunnen reageren op vragen met betrekking tot ondersteuning, werkgelegenheid en andere verzoeken.
- Om marketing- en promotiemateriaal te kunnen sturen, waaronder informatie met betrekking tot onze producten, diensten, verkopen of promoties.
- Om uw reservering of het uitchecken soepel te laten verlopen.
- Om fouten te debuggen, te identificeren en te herstellen die bestaande beoogde functionaliteiten van onze website en diensten aantasten.
- Om kwaadaardige, bedrieglijke, frauduleuze of illegale activiteiten op te sporen en ons hier tegen te beschermen, met inbegrip van schendingen van ons beleid en onze voorwaarden, veiligheidsincidenten en het schaden van de rechten, eigendommen of veiligheid van ons bedrijf en onze gebruikers, werknemers of anderen.
- Om te voldoen aan onze wettelijke of regelgevende verplichtingen, om onze rechten vast te stellen of uit te oefenen en om ons te verdedigen tegen een juridische claim.
- Voor de veiligheid en beveiliging van gasten, personeel en andere bezoekers
Hoewel de bovenstaande onderdelen onze voornaamste doelen van het verzamelen van uw informatie beschrijven, hebben wij in vele situaties meer dan één doel. Als u bijvoorbeeld een kamer reserveert, verzamelen wij uw informatie zodat wij, of een Gelicentieerd Hotel, een contract met u kunnen uitvoeren, maar wij verzamelen uw informatie ook omdat wij een gerechtvaardigd belang hebben bij het bewaren van uw informatie nadat uw transactie is afgerond, zodat we snel en eenvoudig kunnen reageren op eventuele vragen over uw verblijf. Dientengevolge kan het verzamelen en verwerken van uw informatie gebaseerd zijn op onze noodzaak om een contract uit te voeren, onze wettelijke verplichtingen, ons gerechtvaardigd belang bij het uitoefenen van ons bedrijf en/of uw toestemming.
Voor zover wij persoonlijke informatie in een niet-geïdentificeerde vorm bewaren en gebruiken, zullen wij niet proberen de informatie opnieuw te identificeren, behalve om te bepalen of onze de-identificatieprocessen voldoen aan onze wettelijke verplichtingen.
Delen van informatie
Naast de specifieke situaties die elders in dit beleid worden beschreven, maken wij informatie in de volgende gevallen openbaar:
- Gelicentieerde hotels en partners. Wij delen uw gegevens met de gelicentieerde hotels die een reservering zullen uitvoeren. We delen uw informatie ook met gelicentieerde hotels in het geografische gebied van een gelicentieerd hotel waar u verbleven heeft of van plan bent te verblijven. Dergelijke informatie kan reserveringsinformatie, Best Western Gift Card of andere informatie bevatten die ons kan helpen bij de klantenservice. Afhankelijk van de context gebruiken gelicentieerde hotels en aangesloten bedrijven uw gegevens voor verschillende doeleinden, waaronder het voorbereiden van uw verblijf, het aanbieden van accommodatie, marketing of het inwisselen van rewardspunten.
- Partners van BWR. Wij delen informatie met onafhankelijke bedrijven waarmee we een partnerschap zijn aangegaan of die meedoen aan ons BWR-programma, zodat u in verband met uw BWR-lidmaatschap rewards, punten en tegoeden kunt verdienen en inwisselen op de manier die u wenst. Zo zou u bijvoorbeeld voor een bepaalde luchtvaartmaatschappij kunnen kiezen waarmee u BWR-punten kunt verdienen. Wij delen ook informatie met onafhankelijke bedrijven wanneer u heeft aangegeven dat u promoties en marketingmateriaal van externe zakenpartners van Best Western wilt ontvangen.
- Marketing en promoties van partners. Wij delen informatie met onafhankelijke bedrijven wanneer u heeft aangegeven dat u promoties en marketingmateriaal van externe zakenpartners van Best Western wilt ontvangen. Ook bieden wij wedstrijden, sweepstakes of andere promoties bij externe partners aan. Als u besluit om deel te nemen aan een wedstrijd, sweepstake of promotie die door een externe partner gesponsord wordt, zal de informatie die u verstrekt met ons en met hen gedeeld worden. Het gebruik dat zij van uw informatie maken valt niet onder dit privacybeleid.
- Reisbureaus en online reiswebsites. Wij delen uw informatie met door u gebruikte reisbureaus en/of online reiswebsites om uw reserveringsverzoek te kunnen verwerken en te kunnen voldoen aan eventuele wensen of behoeften van deze entiteiten.
- Dienstverleners. Wij delen uw informatie met Dienstverleners. Dienstverleners helpen ons onder andere bij het beheer van onze databases, websites, marketing, communicatie en enquêtes; service providers bieden ons technische en logistieke ondersteuning; service providers verwerken betalingen namens ons; en Dienstverleners helpen bij de uitvoering van reserveringen en bestellingen.
- Publiek. Sommige van onze websites kunnen de gelegenheid bieden om opmerkingen of reviews op een openbaar forum te plaatsen. Als u besluit om informatie op deze bladzijden te posten kan deze informatie publiekelijk beschikbaar worden.
- Andere openbaarmakingen zonder uw toestemming. We kunnen informatie openbaar maken om te voldoen aan dagvaardingen, bevelschriften of rechterlijke bevelen of in verband met enige rechtsvoering, of voor het naleven van toepasselijke wetgeving of vereisten van nationale veiligheid binnen de Verenigde Staten of de andere rechtsgebieden waarbinnen wij actief zijn. Wij kunnen uw informatie ook delen om onze rechten te vestigen of uit te oefenen, om ons tegen een rechtsvordering te verdedigen, voor het onderzoeken van, voorkomen van of het nemen van maatregelen met betrekking tot mogelijke illegale activiteiten, (vermoedens van) fraude, veiligheid van mens en bezit of een schending van ons beleid, of om te kunnen voldoen aan uw verzoek om verzending van producten of het verlenen van diensten door een externe tussenpersoon. Wij kunnen ook informatie delen met onze gelieerde bedrijven (zoals dochterondernemingen, joint ventures of andere bedrijven onder gezamenlijk eigenaarschap of beheer). Als een ander bedrijf ons bedrijf, onze zaken of onze bedrijfsmiddelen overneemt of van plan is om deze over te nemen, zullen wij daarnaast ook informatie delen met dat bedrijf, ook in het onderhandelingsstadium.
- Andere openbaarmakingen met uw toestemming. Wij kunnen u vragen of u wenst dat wij uw informatie delen met andere niet-gelieerde derden die niet elders in dit beleid zijn omschreven.
keuzes
U kunt de volgende keuzes maken met betrekking tot uw persoonsgegeve
- Promotionele e-mails. U kunt stoppen met het ontvangen van promotionele e-mails door het volgen van de afmeldinstructies in de e-mails die u ontvangt. Als u besluit geen promotionele e-mails te ontvangen, kunnen we u nog steeds transactie- of servicegerelateerde berichten sturen.
- Promotionele mailings. Als u op enig moment geen aanbiedingen en/of circulaires van ons wenst te ontvangen, kunt u zichzelf van onze mailinglijsten laten verwijderen door ons een e-mail te sturen (zie hieronder voor onze contactgegevens) met de vermelding "GEEN POST" in de onderwerpregel, samen met uw naam, adres en postcode. Houd er rekening mee dat onze mailings van tevoren klaargezet worden voor verzending. Hoewel we uw naam van onze mailinglist verwijderen na het ontvangen van uw verzoek, kunt u toch nog mailings van ons ontvangen die al klaarstonden voordat uw naam werd verwijderd.
- Promotionele sms. Als u een sms van ons ontvangt met promotionele informatie, kunt u ervoor kiezen om dergelijke boodschappen niet meer te ontvangen door de sms te beantwoorden met “STOP”.
- Toegang tot uw persoonlijke informatie. U kunt verzoeken om toegang tot uw persoonlijke gegevens of om bevestiging dat wij informatie over u hebben. In enkele beperkte omstandigheden kunt u ook verzoeken om toegang te krijgen tot uw gegevens in een draagbaar, machinaal leesbaar formaat. U kunt een dergelijk verzoek indienen door een aanvraagformulier in te vullen en op te sturen. Indien wettelijk vereist zullen wij, op verzoek, uw verzoek inwilligen.
- Lijst van ontvangers van derden. In sommige rechtsgebieden kunt u het recht hebben om een lijst op te vragen van specifieke derde partijen waaraan wij persoonlijke informatie hebben verstrekt. Voor een lijst van de specifieke derde partijen aan wie wij persoonlijke informatie hebben verstrekt, navigeert u naar de link "Privacy Preferences Center" die beschikbaar is op de desbetreffende website en klikt u op "Cookie Details". In sommige rechtsgebieden kunt u ook een lijst opvragen van de categorieën derden aan wie wij persoonlijke gegevens hebben verstrekt. U vindt deze informatie in het gedeelte hierboven onder de kop "Delen van informatie".
- Wijzigen van uw persoonsgegevens. Wij gaan ervan uit dat u uw persoonsgegevens bijhoudt en corrigeert. Op de meeste van onze websites kunt u uw accountprofiel wijzigen of verwijderen. Houd er rekening mee dat wij historische informatie in onze back-upbestanden kunnen bewaren indien de wet dat toestaat. Als u bepaalde gegevens op de website niet kunt bijwerken of corrigeren, kunt u om wijziging van uw informatie verzoeken door het invullen en verzenden van een verzoekformulier. Hoewel BWI zal proberen om te goeder trouw aan uw verzoek tegemoet te komen, kan het toch gebeuren dat wij uw informatie niet onder alle omstandigheden kunnen wijzigen. Zo kunnen wij uw informatie niet wijzigen als dit een buitenproportionele belasting of uitgave met zich mee zou brengen, of als wij hiervoor informatie met betrekking tot iemand anders zouden moeten wijzigen.
- Verwijderen van uw persoonsgegevens. U kunt verzoeken om u informatie te verschaffen over hoe lang wij een bepaald soort informatie bewaren door contact met ons op te nemen op onderstaand adres. U kunt om verwijdering van uw informatie verzoeken door het invullen en verzenden van een verzoekformulier. Als de wet dit vereist, zullen wij uw persoonsgegevens verwijderen na het doen van een dergelijk verzoek. U dient zich er wel van bewust te zijn dat er bepaalde situaties bestaan waarin wij kunnen weigeren om uw informatie te verwijderen. Zo kunnen wij bijvoorbeeld uw persoonsgegevens bewaren indien dat nodig is voor het voldoen aan onze wettelijke verplichtingen, het oplossen van geschillen en/of het uitvoeren van onze overeenkomsten.
- Opt-out van gerichte reclame. U kunt zich afmelden voor online tracking op basis van gerichte reclame (bijvoorbeeld cookies) door te klikken op de koppeling Privacy Preferences Center. Houd er rekening mee dat als u van browser of computer verandert, of als u de cache van uw browser wist, u mogelijk opnieuw op de koppeling moet klikken om uw voorkeur toe te passen. U kunt zich ook afmelden voor andere vormen van gerichte reclame door een aanvraagformulier in te dienen . We erkennen ook Global Privacy Control (GPC)-signalen die zijn ingeschakeld door klanten in hun webbrowser of webbrowseruitbreiding als geldige afmeldingsverzoeken indien vereist door de toepasselijke wetgeving. Houd er rekening mee dat uw voorkeursignaal voor opt-out alleen wordt toegepast op uw huidige browser en apparaat. Ga voor meer informatie over GPC naar Global Privacy Control.
- Toestemming intrekken of bezwaar maken tegen verwerking. U kunt uw toestemming voor verwerking intrekken (wanneer deze verwerking gebaseerd is op toestemming) of bezwaar maken tegen onze verwerking door het invullen en indienen van een aanvraagformulier. Als u uw toestemming intrekt of bezwaar maakt tegen verdere verwerking, kunnen wij u mogelijk geen diensten meer verlenen.
- Online volgen. Momenteel herkennen wij geen geautomatiseerde signalen van uw browser met betrekking tot volgmechanismes, met inbegrip van "Niet volgen" ("Do Not Track")-instructies.
- Californië Shine the Light. Inwoners van Californië kunnen het recht hebben om ons te vragen om een kennisgeving waarin wordt beschreven welke categorieën persoonlijke gegevens (indien van toepassing) we delen met derden of gelieerde bedrijven voor direct marketing. Als u een inwoner van Californië bent en een kopie van een dergelijke kennisgeving wilt ontvangen, kunt u een schriftelijk verzoek bij ons indienen met behulp van de informatie in het gedeelte "Contactgegevens" hieronder.
Let wel, niet alle hierboven beschreven rechten zijn absoluut en zijn niet in alle omstandigheden van toepassing. In sommige gevallen kunnen wij uw verzoek beperken of weigeren als de wet ons dat toestaat of verplicht, of als wij uw identiteit niet voldoende kunnen verifiëren. Wij zullen personen die hun privacyrechten uitoefenen volgens de toepasselijke wetgeving niet discrimineren.
Aanvragen indienen
Als u geen verzoek wilt indienen via ons online webportaal aanvraagformulier, richt dan schriftelijk uw verzoek en vragen over uw rechten aan
Houd er rekening mee dat als u een verzoek indient, wij u, zoals wettelijk vereist, vragen om uw identiteit te bewijzen. We zullen uw identiteit verifiëren door de informatie die u verstrekt bij het indienen van uw verzoek te vergelijken met de informatie in onze database. Afhankelijk van uw verzoek kunnen we om aanvullende informatie vragen, zoals het e-mailadres dat u heeft gebruikt om uw BWR-account aan te maken, het telefoonnummer dat u heeft gebruikt om uw kamerreservering te boeken en uw verblijf in het verleden. We kunnen u ook vragen om een ondertekende verklaring ter bevestiging van uw identiteit.
In sommige gevallen kunt u een gevolmachtigde agent aanwijzen om namens u verzoeken in te dienen om bepaalde privacyrechten uit te oefenen. Om te bevestigen dat u een gevolmachtigde inderdaad hebt gemachtigd om namens u een verzoek in te dienen, hebben we verificatie nodig dat u de gevolmachtigde toestemming hebt gegeven om namens u een verzoek in te dienen, inclusief een kopie van de ondertekende toestemming die u aan de gevolmachtigde hebt gegeven en verificatie van uw eigen identiteit rechtstreeks bij ons. Als u een gemachtigde agent bent die een verzoek indient namens een individu, moet u een verzoek indienen via ons aanvraagformulier en bevestigen dat u een gemachtigde vertegenwoordiger bent van de verzoekende partij. Nadat we uw verzoek hebben ontvangen, nemen we per e-mail contact met u op over de documentatie en verificatie die we nodig hebben voor het indienen van een verzoek namens iemand anders.
Als u het niet eens bent met de manier waarop wij een verzoek hebben behandeld, kunt u in beroep gaan tegen onze beslissing door ons een e-mail te sturen met als onderwerp "Beroep".
Hoe we persoonlijke informatie beschermen
Geen enkele methode van overdracht via het internet of van elektronische opslag is volledig veilig. Hoewel we redelijke inspanningen leveren om uw persoonlijke gegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, gebruik of openbaarmaking, kunnen we de veiligheid van uw persoonlijke gegevens niet garanderen. In het geval dat we wettelijk verplicht zijn om u op de hoogte te stellen van een inbreuk op uw persoonlijke gegevens, kunnen we u elektronisch, schriftelijk of telefonisch op de hoogte stellen, indien dit wettelijk is toegestaan. Daarnaast hanteren we interne beleidsregels die zijn ontworpen om uw gegevens te beschermen. Dit bestuursbeleid omvat, maar is niet beperkt tot, schriftelijke protocollen voor informatiebeveiliging, plannen voor respons op incidenten, protocollen voor verzoeken van betrokkenen en schema's voor het bewaren en vernietigen van gegevens.
Op sommige van onze websites kunt u een account aanmaken. Als u dit doet, krijgt u het verzoek om een password aan te maken. U bent verantwoordelijk voor het geheimhouden van uw password. U bent tevens verantwoordelijk voor iedere toegang tot of gebruik van uw account door iemand anders die uw password heeft verkregen, onverschillig of dergelijke toegang of gebruik al dan niet door u is toegestaan. U dient ons op de hoogte te brengen van ieder ongeoorloofd gebruik van uw password of account.
Hoe lang wij informatie bewaren
We bewaren uw persoonlijke informatie voor de periode die nodig is om de in dit beleid beschreven doeleinden te vervullen, met inbegrip van de doeleinden om te voldoen aan wettelijke, boekhoudkundige of rapportage-eisen, tenzij een langere bewaarperiode vereist of toegestaan is door de wet. We bewaren bijvoorbeeld BWR-informatie zolang een individu lid blijft van BWR om het individu in staat te stellen zijn beloningen in te wisselen. We bewaren informatie in ons reserveringssysteem, volledig of in samengevatte vorm, tot drie jaar na het vertrek van een gast om uw reservering te verwerken, klantenondersteuning te bieden na een reservering en facturering en administratie mogelijk te maken. We bewaren informatie in ons klachtensysteem doorgaans drie jaar na ontvangst, tenzij de informatie nodig is voor een doorlopend doel, zoals het oplossen van een openstaande kwestie.
Landen waar de verwerking plaatsvindt
BWI opereert vanuit de Verenigde Staten, in overeenstemming met de wetgeving van de Verenigde Staten. Personen die informatie aan BWI verstrekken of de website van BWI bezoeken, dienen er bewust van te zijn dat de wetgeving van de Verenigde Staten kan verschillen van die van het land waar u woont. Er kunnen bijvoorbeeld situaties voorkomen waarin van ons geëist wordt dat wij uw informatie delen met personeel van Amerikaanse wetshandhavers. Hieronder vindt u aanvullende informatie over gegevens die BWI uit andere landen ontvangt of doorgeeft aan andere landen:
- Overdracht van informatie vanuit de Europese Unie of het Verenigd Koninkrijk. Als BWI uw informatie doorgeeft aan een processor buiten de EER of het Verenigd Koninkrijk, zal BWI stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat de processor voldoet aan de essentiële principes van de GDPR. Als u meer informatie wilt over de bescherming die wordt toegepast voor een bepaalde overdracht, kunt u contact met ons opnemen via onderstaande gegevens. Als u van mening bent dat BWI uw persoonsgegevens verkeerd heeft behandeld, neem dan contact op met BWI via onderstaande contactgegevens met een schriftelijke beschrijving van uw klacht. Na ontvangst van deze schriftelijke beschrijving zal een medewerker van de afdeling Customer Care van BWI contact met u opnemen om een tijd en een manier te vinden om uw klacht te bespreken. BWI doet er alles aan om alle legitieme klachten over de behandeling van uw persoonlijke gegevens te behandelen en zal zich te goeder trouw inspannen om met u te communiceren om dergelijke klachten op te lossen.
BWI tracht in het algemeen gebruik te maken van de door de Europese Commissie goedgekeurde standaardcontractbepalingen of de door het Information Commissioner's Office goedgekeurde Internationale overeenkomst inzake gegevensoverdracht voor de overdracht van persoonlijke informatie vanuit de EER of het VK, voor zover van toepassing, naar landen die geen vergelijkbare privacywetgeving hebben aangenomen. Als u zich in de EER bevindt, kunt u een kopie aanvragen van alle standaardcontractbepalingen die wij gebruiken voor de doorgifte van uw gegevens buiten de EER, waarin de categorieën van doorgegeven gegevens zijn opgenomen, door contact met ons op te nemen via onderstaande contactgegevens. Indien er geen standaardcontractbepalingen of een Internationale overeenkomst inzake gegevensoverdracht is aangenomen, of indien deze onvoldoende is bevonden, draagt BWI persoonlijke informatie over buiten Europa en het Verenigd Koninkrijk, voor zover van toepassing, op basis van het volgende:
- Reserveringen gemaakt bij BWI. Door een reservering te maken of door uw gegevens aan BWI te verstrekken, geeft u uw gegevens rechtstreeks door aan BWI in de Verenigde Staten. Dit is een vorm van verwerking waarvoor u kiest en u erkent dat de Verenigde Staten mogelijk niet hetzelfde niveau van privacybescherming bieden als uw thuisland.
- Reserveringen bij gelieerde ondernemingen. De overdracht van persoonlijke informatie van een gelieerde onderneming in Europa of het Verenigd Koninkrijk naar BWI in de Verenigde Staten (en verder naar de locatie van uw reservering) is noodzakelijk voor het aangaan of uitvoeren van uw contractuele relatie met een gelicentieerd hotel.
- Doorgifte van informatie naar andere landen. Naast het doorzenden van uw informatie naar de Verenigde Staten, waar BWI gevestigd is, kan uw informatie, als u een reservering maakt bij een Gelicentieerd Hotel in het buitenland, naar dat hotel worden doorgezonden, evenals naar elke Aangeslotene die gelieerd is met dat hotel. Daarnaast kunnen wij uw informatie naar een verkoper of partner in het buitenland sturen voor het beheer van ons BWR-programma en voor marketingdoeleinden.
Applicaties van derden, websites en sociale media
Voor uw gemak kunnen wij links aanbieden naar websites en andere inhoud van derden of diensten die wij niet bezitten of beheren. De websites en inhoud van derden waarnaar wij linken, kunnen afzonderlijke privacyverklaringen of -beleid hebben. Wij hebben geen controle over de privacyregels van websites of applicaties die wij niet bezitten. Onze websites of onze communicatie kunnen ook plug-ins en andere functies bevatten die sociale mediaplatforms van derden integreren. Als u hiermee interageert, kunnen de derden die deze platforms beheren u identificeren, bepalen hoe u onze website gebruikt en deze informatie koppelen aan uw profiel voor sociale media en deze opslaan. Wij raden u aan het privacybeleid van elke website of applicatie van derden te lezen voor details over het privacybeleid van die derden.
Wijzigingen in dit Privacybeleid
We may change our privacy policy and practices over time. When we make changes to the policy, we will change the "Updated and Effective” date at the beginning of this policy, and we will provide any other form of notice as may be required by law. All changes shall be effective from the date we post the revised policy.
Aankondiging van financiële stimulans
De wet van Californië vereist dat wij aanvullende informatie over ons privacybeleid openbaar maken. Als u een inwoner van Californië bent, klik dan hier voor meer informatie over hoe wij uw persoonlijke gegevens gebruiken en verwerken.
Kinderen
Onze websites en online diensten zijn niet bedoeld voor kinderen onder de 18 jaar en we verzamelen niet bewust persoonlijke gegevens van kinderen onder de 18 jaar zonder ouderlijke toestemming. Kinderen jonger dan 18 jaar moeten hun persoonlijke gegevens niet aan ons verstrekken.
Contactgegevens
We zullen proberen te reageren op alle vragen, opmerkingen of klachten met betrekking tot ons privacybeleid. Neem gerust contact met ons op via de volgende gegevens: