Veelgestelde vragen over Rewards

Hieronder vindt u antwoorden op een aantal van de meestgestelde vragen. Als u nog verdere hulp nodig heeft, neem dan contact op met onze BEST WESTERN REWARDS®-KLANTENSERVICE.

Over Best Western Rewards®

HOE WORD IK LID VAN BEST WESTERN REWARDS®?

Lid worden is eenvoudig. SCHRIJF U IN VOOR BEST WESTERN REWARDS® en begin vandaag nog met sparen!

MOET IK BETALEN OM LID TE WORDEN VAN BEST WESTERN REWARDS®?

Nee, het lidmaatschap is GRATIS! Nog geen lid? SCHRIJF U IN VOOR BEST WESTERN REWARDS® en begin vandaag nog met sparen!

WAAR KAN IK MIJN PERSOONSGEGEVENS BIJWERKEN (ADRES, TELEFOONNUMMER EN E-MAILADRES)?

U kunt uw online gegevens altijd wijzigen of bijwerken door 0800 022 14 55 te bellen.

HOE KRIJG IK ONLINE TOEGANG TOT MIJN ACCOUNT?

Heeft u een lidmaatschapsnummer, maar geen online toegang tot uw account? Neem dan TELEFONISCH contact op met de Best Western Rewards®-klantenservice voor het aanmaken van uw online account. Heeft u bij uw inschrijving een e-mailadres ingevoerd, klik dan op WACHTWOORD HELP om uw wachtwoord per e-mail te ontvangen. Bent u al lid? Maak dan geen nieuw account aan, omdat er dan een tweede account wordt aangemaakt.

HOE KAN IK HET PUNTENSALDO OP MIJN ACCOUNT ZIEN?

U kunt uw actuele accountinformatie, zoals verblijven en puntensaldo, op elk moment bekijken door in te loggen op uw BEST WESTERN REWARDS®-account.

KUNNEN MIJN BEST WESTERN REWARDS®-PUNTEN VERLOPEN?

Best Western Rewards®-punten verlopen niet voor leden in Noord-, Centraal- en Zuid-Amerika, Azië en Zuid-Afrika. Punten kunnen verlopen voor leden die in andere landen dan bovengenoemde wonen. Neem voor meer informatie contact op met uw dichtstbijzijnde BEST WESTERN REWARDS®-KLANTENSERVICE.

HOE BESTEL IK EEN NIEUWE BEST WESTERN REWARDS®-LIDMAATSCHAPSKAART?

LOG IN op uw account en klik op “Nieuwe lidmaatschapskaart” of “Lidmaatschapskaart vervangen”. Een nieuwe kaart wordt meestal binnen twee weken toegestuurd.

HOE LANG DUURT HET VOORDAT IK MIJN BEST WESTERN REWARDS®-LIDMAATSCHAPSKAART KRIJG NADAT IK ME HEB INGESCHREVEN?

Heeft u zich bij een van onze Best Western-hotels ingeschreven? Dan ontvangt u uw lidmaatschapskaart binnen 2 tot 3 weken na uw inschrijving. Heeft u zich online ingeschreven? Dan wordt uw kaart pas gemaild nadat uw eerste verblijf op uw account is gezet. U krijgt wel direct uw Best Western Rewards®-lidmaatschapsnummer, zodat u uw account meteen kunt gebruiken. VERGEET NIET om altijd uw Best Western Rewards®-lidmaatschapsnummer door te geven bij elk hotel waar u verblijft om zo te kunnen profiteren van alle lidmaatschapsvoordelen van het Best Western Rewards®-programma.

WAAR KAN IK MEER LEZEN OVER BEST WESTERN REWARDS®?

Lees meer over het GRATIS BEST WESTERN REWARDS®-PROGRAMMA en ontdek hoe u meer punten, grotere voordelen en betere privileges krijgt!

KAN IK EEN ANDERE PERSOON AAN MIJN ACCOUNT TOEVOEGEN?

Nee. Elk Best Western Rewards®-lidmaatschapsaccount behoort aan één lid toe.

KAN IK EEN REWARDS-ACCOUNT AANMAKEN VOOR MIJN BEDRIJF?

Best Western Business Advantage® biedt kleine tot middelgrote organisaties superieure waarde, erkenning en voordelen bij elk verblijf in een Best Western-hotel. Business Advantage®-leden ontvangen voor elk verblijf 10% korting op het best beschikbare tarief, automatische Elite-status in het GRATIS bonusprogramma Best Western Rewards®, Diamond-status voor de bedrijfseigenaar en Gold-status voor alle andere bedrijfsmedewerkers. Exclusieve EXTRA'S: het bedrijf ontvangt 10% extra bonuspunten over de punten die zijn medewerkers op hun verblijf hebben gespaard en kan deze naar eigen goeddunken besteden! Lees meer over Best Western Business Advantage® en WORD GRATIS LID!

Best Western Rewards®-punten sparen

HOE SPAAR IK BEST WESTERN REWARDS®-PUNTEN?

In bepaalde regio's buiten de Verenigde Staten ontvangen Best Western Rewards®-leden 10 punten voor elke bestede Amerikaanse dollar (of het equivalent hiervan in andere valuta) op hun kamertarief inclusief btw, maar exclusief betalingen waar geen btw over gerekend wordt en incidentele uitgaven. Het betaalde tarief moet een tarief zijn dat in aanmerking komt voor het ontvangen van Rewards-punten of Airline/Partner Rewards. Best Western Rewards®-leden kunnen ook punten sparen met winkelen, het omzetten van punten van andere bonusprogramma's of door gebruik te maken van de diensten van onze vaste partners. (Punten en spaarregels kunnen per partner verschillen).

MOET IK VOORAF RESERVEREN OM PUNTEN OF MILES OP MIJN VERBLIJF TE SPAREN, OF KAN IK OOK RECHTSTREEKS BIJ HET HOTEL BOEKEN?

We raden altijd aan om te reserveren, maar een reservering is niet nodig om Rewards te sparen op uw verblijven. U hoeft alleen maar aan de baliemedewerker te vragen om uw Best Western Rewards®-nummer aan uw reservering toe te voegen en uw punten worden binnen 3 dagen nadat u bent uitgecheckt op uw account gezet.

KAN IK BEST WESTERN REWARDS®-PUNTEN SPAREN ALS IK ONLINE RESERVEER?

Ja, u hoeft alleen maar IN TE LOGGEN op uw Best Western Rewards®-account en te reserveren. Om er zeker van te zijn dat u het juiste aantal Rewards-punten of Airline/Partner Rewards voor uw verblijf krijgt, laat u uw Best Western Rewards®-kaart zien als u bij het hotel incheckt. Geen lid? MELD U VANDAAG NOG AAN VOOR BEST WESTERN REWARDS®!

ONTVANG IK PUNTEN ALS IK MIJN VERBLIJF MET EEN BEST WESTERN TRAVEL CARD® BETAAL?

Ja, u ontvangt Rewards-punten of Airline/Partner Rewards als u met een Best Western Travel Card® betaalt, zolang u een tarief betaalt dat voor dit spaarprogramma in aanmerking komt.

HOE SPAAR IK AIRLINE/PARTNER REWARDS?

U kunt ervoor kiezen om Airline/Partner Rewards bij een aantal van onze wereldwijde luchtvaartpartners te sparen. Om deze Airline/Partner Rewards bij een van deze partners te sparen selecteert u een luchtvaartmaatschappij als uw spaarvoorkeur en voegt u uw frequent flyer-nummer aan uw accountprofiel toe.

U kunt uw spaarvoorkeur op elk moment online wijzigen door IN TE LOGGEN op uw Best Western Rewards®-account.

KAN IK BIJ EEN VERBLIJF ZOWEL AIRLINE/PARTNER REWARDS ALS BEST WESTERN REWARDS®-PUNTEN SPAREN?

Best Western-hotels mogen voor hetzelfde verblijf niet zowel Rewards-punten als Airline/Partner Rewards verstrekken. U ontvangt punten op basis van uw geselecteerde spaarvoorkeur (Rewards-punten of Airline/Parner Rewards). U kunt uw spaarvoorkeur wijzigen door IN TE LOGGEN op uw Best Western Rewards®-account.

Als ik voor dezelfde nacht meer dan één kamer bij Best Western boek, krijg ik dan voor elke kamer Rewards-punten of Airline/Partner Rewards?

Best Western-hotels mogen Rewards-punten OF Airline/Partner Rewards verstrekken voor maximaal 10 kamers die door hetzelfde lid en voor dezelfde nacht zijn geboekt, mits het lid voor deze kamers een tarief betaalt dat in aanmerking komt voor het spaarprogramma.

HOE LANG DUURT HET VOORDAT REWARDS-PUNTEN OF AIRLINE/PARTNER REWARDS OP MIJN ACCOUNT ZIJN BIJGESCHREVEN?

Reken tot 7 dagen voordat Rewards-punten of Airline/Partner Rewards op uw account zijn bijgeschreven. Bij Airline/Partner Rewards kan het tot twee afschriften duren voordat u deze op uw partneraccount terugziet. Zorg dat u uw kaart bij het inchecken laat zien om het bijschrijven van uw Best Western Rewards®-punten of Airline/Partner Rewards sneller te laten verlopen. Als u in een Best Western-hotel hebt overnacht en informatie wil over ontbrekende Rewards-punten of Airline/Partner Rewards, vul dan dit formulier in en onze klantenservice zal u helpen.

**Voor internationale verblijven vragen we u om een kopie van uw hotelrekening of kostenoverzicht per post of fax te sturen om de op uw verblijf gespaarde punten te kunnen bijschrijven.**

Postadres: PO Box 42007, Phoenix AZ, 85080, USA
Fax: +1 623-780-6988

WAT MOET IK DOEN ALS ER REWARDS-PUNTEN OF AIRLINE/PARTNER REWARDS VAN EEN RECENT VERBLIJF ONTBREKEN?

Als u uw Best Western Rewards®-kaart of lidmaatschapsnummer bij de receptie van het Best Western-hotel heeft laten zien, duurt het zo'n 7 dagen voordat uw Rewards-punten of Airline Miles op uw account staan bijgeschreven.

Zijn er meer dan 7 dagen na uw vertrekdatum verstreken en staan de Rewards-punten of Airline/Partner Rewards niet op uw account bijgeschreven, log dan in op uw account en vul het verzoekformulier in waarin u melding maakt van ontbrekende Rewards-punten of Airline/Partner Rewards. Wij helpen u dan bij het verkrijgen van uw punten voor dit verblijf. Nieuwe leden krijgen punten voor elk daarvoor in aanmerking komend Best Western Rewards®-verblijf dat binnen 30 dagen voor de aanmelding bij het spaarprogramma plaatsvindt.

LET OP: Verblijven die langer dan 6 maanden geleden zijn, kunnen niet worden gecontroleerd op Rewards-punten of Airline/Partner Rewards. Best Western heeft alleen informatie beschikbaar over reserveringen die via www.bestwestern.com of een van onze wereldwijde reserveringscentra zijn gedaan.

Als u uw hotelovernachting op een andere manier heeft geboekt, vragen we u per post of fax een kopie van het ingevulde verzoekformulier waarin u melding maakt van ontbrekende Rewards-punten of Airline/Partner Rewards (inclusief uw lidmaatschapsnummer) en een kopie van uw gespecificeerde hotelrekening te sturen naar:

Best Western Rewards®
Points Desk
P.O. Box 42007
Phoenix, AZ 85080-2007, USA
Fax: +1 623-780-6988

KAN IK BEST WESTERN REWARDS®-PUNTEN KOPEN?

Ja. Best Western Rewards®-leden kunnen 1.000 punten kopen voor $ 10 (maximaal 20.000 punten per transactie, geldt alleen voor inwoners van de Verenigde Staten en Canada).

Best Western Rewards®-punten verzilveren

WAAR KAN IK MIJN WESTERN REWARDS®-PUNTEN VOOR GEBRUIKEN?

Best Western Rewards®-punten kunnen worden gebruikt voor wereldwijde gratis overnachtingen zonder uitsluitingsdata, de Best Western Travel Card®, tankkaarten, restaurants, winkels, entertainmentcadeaubonnen, Airline Miles en nog veel meer.

WAT IS DE BEST WESTERN TRAVEL CARD®?

De Best Western TRAVEL CARD® is de cadeaukaart van Best Western. Hiermee kunt bij u meer dan 4.000 hotels in ruim 100 landen en gebieden terecht! De Travel Cards worden in alle Best Western-hotels in de wereld geaccepteerd, ze verlopen NOOIT en ze zijn een fantastisch cadeau voor een bijzonder iemand. Ontdek de wereld met één handige Travel Card!

HOE LANG DUURT HET VOORDAT IK MIJN BELONING ONTVANG?

Virtuele cadeaukaarten worden binnen 2 werkdagen geleverd. Fysieke cadeaukaarten worden tot 3 weken na uw bestelling geleverd. Geschenken worden binnen 5 weken geleverd.

LET OP: Alleen voor geschenken is een fysiek adres nodig.

KAN IK DE LEVERING VAN MIJN CADEAUKAART VERSNELLEN?

Op dit moment hebben we niet de mogelijkheid om het verzend- of verwerkingsproces te versnellen.

KAN IK PUNTEN OVERZETTEN OP EEN ANDER BEST WESTERN REWARDS®-ACCOUNT?

Ja. Punten kunnen worden overgezet op accounts met hetzelfde fysieke adres. Wilt u punten overzetten, neem dan contact op met onze Best Western Rewards®-KLANTENSERVICE.

IK HEB NOG MAAR EEN PAAR PUNTEN NODIG VOOR EEN BELONING. WAT KAN IK DAARAAN DOEN?

Als u nog maar een paar punten nodig heeft voor een beloning, dan kunt u de resterende punten kopen (1.000 punten voor $ 10, met een maximum van 10.000 punten per transactie) om in aanmerking te komen voor de beloning. Neem hiervoor contact op met onze Best Western Rewards®-KLANTENSERVICE.

ZIJN ER BEPERKINGEN AAN WAAR IK MIJN PUNTEN VOOR HOTELOVERNACHTINGEN KAN GEBRUIKEN?

U kunt uw punten gebruiken voor wereldwijde hotelovernachtingen in meer dan 80 verschillende landen. Afhankelijk van het hoteltype en de locatie heeft u voor een gratis overnachting tussen de 8.000 en 36.000 punten nodig. Het benodigde aantal punten dat Best Western Rewards®-leden moeten hebben voor een gratis overnachting is gebaseerd op het aantal punten dat het betreffende hotel hiervoor vraagt. Heeft u bij aankomst niet genoeg punten voor een gratis overnachting, dan wordt u verzocht het geldende tarief te betalen.

ZIJN ER UITSLUITINGSDATA VOOR HET GEBRUIK VAN MIJN PUNTEN VOOR GRATIS OVERNACHTINGEN?

Voor gratis hotelovernachtingen gelden geen uitsluitingsdata. Punten voor gratis overnachtingen kunnen in elk Best Western-hotel (Azië, Australië, Europa, Centraal-Amerika, Noord-Amerika en Zuid-Amerika) worden gebruikt dat de puntenwaarde accepteert die correspondeert met de gratis hotelovernachting. Acceptatie is afhankelijk van capaciteit en beschikbaarheid. Hierdoor zou de beschikbaarheid van de door Best Western-hotels aangeboden kamers beperkt kunnen zijn. Zoek naar hotels om uw Best Western Rewards®-punten te gebruiken.

Menu [NL]

 Nederlands
Menu